


Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας, στο πλαίσιο του
προγράμματος φιλοζωίας, συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικές και
δημιουργικές δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίησή τους γύρω από τα ζώα
και ιδιαίτερα τα αδέσποτα.
Αρχικά, παρακολούθησαν ένα συγκινητικό βίντεο με πρωταγωνίστρια τη Λάικα, ένα
υπέροχο σκυλάκι, το οποίο αποτέλεσε αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση
σχετικά με τη ζωή και τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων. Στη συνέχεια, η δασκάλα
τους διάβασε το παραμύθι «Τα αδεσποτάκια», ενισχύοντας τη συναισθηματική τους
εμπλοκή και καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση.
Οι μαθητές ασχολήθηκαν με σχετικά φύλλα εργασίας, μέσα από τα οποία γνώρισαν
καλύτερα τα ζώα και τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Παράλληλα,
παρατήρησαν και διάβασαν με ενδιαφέρον αφίσα για τα αδέσποτα ζώα, που είχαν
δημιουργήσει μαθητές μεγαλύτερων τάξεων με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού
Γερμανικών κ. Θεοδώρας Ηλιάδου.
Ολοκληρώνοντας τη δράση, οι μικροί μαθητές δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες,
επιλέγοντας εικόνες ζώων και γράφοντας μηνύματα φιλοζωίας, εκφράζοντας με τον
δικό τους αυθεντικό τρόπο την αγάπη και τη φροντίδα που αξίζουν όλα τα ζώα.
Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της υπευθυνότητας, της
προστασίας και του σεβασμού προς κάθε μορφή ζωής, στέλνοντας το δικό τους
ηχηρό μήνυμα: τα ζώα δεν είναι μόνα τους — είμαστε όλοι υπεύθυνοι για αυτά.